Това е първи и единствен до сега филм за проблематиката на клонирането в
неговия морален контекст. Филмът поставя главните морални пречки за
съществуването на клонирането като общоприето или стандартно явление в
обществото. Забелязва се и тенденцията на авторите да дамгосат явлението
със специфичните средства на изкуството на филмографията. Основното
объркване произлиза от въпроса кой на кого е майка? От тук следва
безусловния извод, че определящо за живота на индивида е неговото
социално проявление, сравняването му с останалите, идентифицирането му с
майката, дори в онези периоди от живота му, когато той е зрял и
независим. Най-близкото обкръжение и неговата по-широка социална среда
представят индивида като пълноценен в своето проявление. Нещо повече -
този филм поставя съмнение върху това майчина или немайчина е ролята на
главната героиня (актрисата Ева Грийн) по отглеждането на детето.
Но което е най-важното, филма скандализира с отсъстващата роля на бащата
въобще. Още по-гнусно разбира се става, когато познаваш точно такива
реални хора, които са изградили свой вътрешен демонимен свят, където
паяжините на миротворството и растат без безспокойство и упрек. Още
по-скандално разбира се е трупното донорство, демонстрирано във филма.
Поставя се и една по-финна сянка на съмнение в главния аспект на
родителския егоизъм - кого отглежда родителя във своето дете - себе си
или някой друг, него и собствения си партньор. Отговорът е един и
еднозначен.
А относно мълчанието на майката носител - то е най-яркия белег за една нечиста съвест.
Няма коментари:
Публикуване на коментар